Szachy są królewską dyscypliną sportową, która rozwija głównie umiejętności strategicznego i logicznego myślenia. Powszechnie panuje przekonanie, że jeśli ktoś gra w szachy, to musi być bardzo mądry. Reklama sponsoringowa, w tle której są szachy znacznie podnosi prestiż i reputację danej marki, pozwala budować jej tożsamość i wizerunek.
Z uwagi na zdiagnozowany u Antka zespół Aspergera, marki mogą podkreślić rolę społecznej odpowiedzialności firmy, stanowiącej przeciw wagę dla agresywnych kampanii reklamowych. Na sponsorowanie szachów stawiają globalne marki, np. Mokate.
Sponsoring sportowy jest znacznie bardziej efektywny niż tradycyjne formy reklamy, z którymi ludzie nie chcą się utożsamiać, marka pozytywnie się kojarzy, nie wywołuje negatywnych emocji.
Antek zaczyna być mocno zauważalny w mediach (prasa, facebook, instargam, www ), w lokalnych zabrzańskich i w ogólnopolskim środowisku szachowym.
Pozwala wygenerować koszty w firmie (obniżenie podatków).